Reünie 2026 een enorm succes!

Een dag om nooit te vergeten: een geslaagde reünie vol herinneringen en verbondenheid
Na een jaar vol voorbereidingen en maanden van keihard werken was het gisteren eindelijk zover: onze grote reünie. En wat kunnen we terugkijken op een fantastische, warme en vooral onvergetelijke dag!
De dag begon al vroeg. Want door de onweer van de avond er voor waren diverse tenten omgegaan dus stond er een grote groep vrijwilligers klaar om nieuwe tenten op te bouwen. En dat was maar goed ook want uiteindelijk bleek de zon de grote winnaar en waren de tenten vooral onmisbaar voor de nodige schaduw tijdens de warme zomerdag.
Om 13.00 uur vond de officiële receptie plaats. Een bijzonder moment, mede dankzij de aanwezigheid van onze ereleden. Na een emotionele toespraak van voorzitter Erik Vlijm volgde een inspirerende speech van onze grootste fan: burgemeester Gerhard van den Top. Hij sprak met veel warmte over de betekenis van onze vereniging, zowel voor hem persoonlijk als voor de gemeente Hilversum. Woorden die veel aanwezigen raakten.
Na de receptie konden bezoekers de speciaal ingerichte expositie bewonderen. Dankzij de enorme inzet van een enthousiaste groep vrijwilligers was er een indrukwekkende verzameling te zien: oude uniformen, instrumenten, bladmuziek, kampboekjes en talloze andere bijzondere herinneringen. Op verschillende schermen werden historische beelden van shows en kampen vertoond, wat bij velen een glimlach én een gevoel van nostalgie opriep.
Om 15.00 uur ging de reünie officieel van start. Met ruim 300 verwachte bezoekers was het plein feestelijk ingericht, inclusief een extra bar. Al snel stroomde het terrein vol en bleek dat vrijwel iedereen die zich had aangemeld ook daadwerkelijk aanwezig was. Het was prachtig om zoveel oud-leden, huidige leden en vrienden van de vereniging elkaar weer te zien ontmoeten.
Tijdens de middag zorgden KiTB, Jong Beatrix, Beatrix en Beatrix Brass voor gezellige en sfeervolle optredens, waarmee de muzikale traditie van de vereniging volop werd gevierd.
Vanaf 18.00 uur was het tijd voor de barbecue. Achter de schermen hadden vele vrijwilligers urenlang gewerkt om salades, fruit, brood en kruidenboter voor te bereiden. De barbecueploeg draaide op volle toeren om iedereen van heerlijk eten te voorzien. En de reacties waren unaniem: het was ontzettend lekker!
Om 19.00 uur stond ook de wedstrijd Nederland – Zweden op het programma. Natuurlijk was ook daaraan gedacht en konden bezoekers samen met hun oude maatjes genieten van de wedstrijd, wat opnieuw zorgde voor een gezellige en ontspannen sfeer.
De dag werd afgesloten met een spetterend feest. Vanaf 21.00 uur zorgde de DJ ervoor dat de grote, prachtig versierde zaal veranderde in een echte feestlocatie. Door de warme avond bleven veel mensen gezellig buiten napraten, maar ook binnen werd volop gedanst en genoten.
Het was een dag vol mooie ontmoetingen, warme herinneringen, emoties en vooral verbondenheid. Een dag waarop opnieuw duidelijk werd waarom deze vereniging voor zoveel mensen voelt als een tweede familie. Hier zijn vriendschappen ontstaan, herinneringen gemaakt en tradities doorgegeven die generaties verbinden.
Onze club leeft. Soms is het hard werken en kent de vereniging uitdagingen, maar juist op dagen als deze zie je hoeveel liefde, betrokkenheid en trots er nog altijd is. We groeien stap voor stap verder en kijken met vertrouwen naar de toekomst.
Iedereen die heeft geholpen, op welke manier dan ook, en iedereen die aanwezig was: ontzettend bedankt. Samen hebben we een reünie neergezet die nog lang zal worden herinnerd.




Beatrix' Hilversum 


